Vardag

Egentligen tycker jag om att köra bil, ensam med radion eller tystnaden. Så skönt att sätta sig i bilen, andas ut och styra hemåt. Igår kom jag hem körandes från Åbo och hann nästan hem innan det blev mörkt. Min färdkost var en halvrutten banan och kranvatten från Nunnegatan. Klarade mig rätt långt på det innan jag blev tvungen att stanna och bunkra upp med en smörgås.

Igår kom jag tyvärr att ligga i en långtradarkö som körde 90 km/h, tre tradare framför mig och två bakom, alla körde mycket nära varandra så att de med jämna mellanrum blev och bromsa, det var skymning, jag var trött och orkade inte längre försöka komma om, tänkte att jag snart var hemma. DÅ kör tradaren bakom mig om mig för att sen försöka köra om övriga tradare och kom två gånger upp på sidan av den första tradaren när det kom en mötande bil och fick bromsa in och köra in bakom kön igen. Nu snackar vi långa, tunga bilar. Man blir rädd. Kanske tar jag tåget nästa gång…men det stör mig enormt att man för att komma med tåg till Åbo först måst fara via Hesa. Avgångarna är få och tiderna omänskliga.

Nå nu är jag hemma. Visserligen rätt mörbultad men helt laddningsbar igen (får vi hoppas). Jag och en kaffekanna ska attackera mailboxen och rensa  i röran. Ha en bra dag Ni med !

 

2 thoughts on “Vardag

Kommentera

