Känner mig gammal idag

Imorse kl 6.00 var jag sjukt taggad på att det var en ny dag och att det var oktober. Yeeees. När kl var 9 hade jag redan druckit nyttiga smoothien och promenerat ner till sjön. Gamla människor vaknar tidigt.

Nu sitter jag och tittar på fåglarna, ser en konstig som jag inte sett förut, tänker att jag borde köpa en fågelbok. Gillar att hänga upp fröbollar till fåglarna för att sen kunna sitta och se på dem i kökssoffan. Ja ni hör, jag har blivit gammal..tycker om saker som gamla människor tycker om.

En annan bra sak med fåglarna är att jag plötsligt druckit ur min kaffe utan att ens tänka på att det inte ingick något sött. Det är första dagen utan socker men ännu går det som smort. Problemen brukar börja på eftermiddagen. Fasar för abstinensen men åker ut till ön nu utan ett endaste sockerkorn med.

Ut till ön tar jag med mig ett program för att träna armbalanser. Det gör väl för tusan inte gamla människor?

Kommentera

