Oktoberutmaningen

Hur snabbt får en vecka gå ?! (Måndag- tisdag jobbresa, onsdag ”resamittinattendimma”, torsdag ”näradödendagen” och så fredag då.) Jag har överlevt torsdagens happenings och kommit ut på andra sidan och satt mig ner och funderat på veckan som gick. Med tanke på oktoberutmaningen…jag har helt ärligt glömt bort den i skuggan av allt annat som hänt. Nå har det funkat av sig själv månne då? Har jag gått på händerna ute i höstvädret och tuggat på en morot (nej ve och fasa de är jag också allergisk mot) ….

I ”ja jag har lyckats bra” ordningsföljd så ser det ut så här efter första veckan

1. Jag äter faktiskt INGET socker. Det var heller inte så dramatiskt som jag trodde att det skulle bli. (förutom dadelbollarna då..)

2. Jag är ute rätt mycket men speciellt långt har jag inte gått…tyvärr (utvecklingspotential)

3. Tränat armbalanser har jag inte gjort sedan förra helgen. Däremot har jag gått på två ledda yogapass samt kravlat upp för egen yoga tidigt på morgon.

När det gäller armbalanserna ska jag ta i tu med dem i dag och sen har jag tänkt dela med mig lite av mina bästa tips. Jag vågar dock inte lova något eftersom i princip vad som helst kan hända som gör att det inte blir några tips…

Den position som jag jobbat med den senaste tiden ( fick en fråga om vilka armbalanser jag tränar) är Astavakrasana  Eight- Angel pose. Jag har kunnat den en tid men vill kunna komma in i den i ett flöde vilket för tillfället har varit och är omöjligt. Jag lyfter så att säga inte rumpan med den lätthet som krävs för att få in den som en del i min vinyasa. Jag faller framåt, bakåt eller lyfter inte alls om jag inte får göra en take off helt separat och med förberedelse…..

Så just nu är det min målsättning. En graciös lätt eight- angel pose. Om jag lyckas inom oktober…njaaaa det vet jag inte men bättre borde det väl bli.

 

20160418_140420385_ios

Kommentera

