Yogautbildning

Kunskap är aldrig tung att bära och nu känner jag att det börjar bli dags för min tredje yogautbildning. Jag har länge känt mig sugen på att gå vidare och nu 2017 är det läge för det. Det vilar ett ansvar över att leda yogisar längs yogavägen men jag känner också ett ansvar mot mig själv. Att ständigt utvecklas och öppna nya dörrar, nya perspektiv, djupare perspektiv och att själv få möjlighet att växa. Min första utbildning till MediYoga instruktör gav mig grunden, en plattform att stå på. Den fick mig att förstå vad som var viktigt i yogan, jag fick lära mig leva min yoga, andetag och meditation. Att få börja i den ändan är en sådan rikedom. Att inte bara börja med positionerna. Min första utbildning gick så på djupet i mig att jag har den med mig ännu, varje dag. Min andra utbildning RYT 200h den utvecklade mig som lärare, gav mig språket och ögat för asanas. Den gav mig behörighet.Nu vill jag ha mer, jag vill djupare, jag vill yoga och leva yoga. Vill.vill.vill.
Nu söker jag Yogautbildningar och googlar ivrigt på RYT 300h. Jag är så redo. Kanske i solen och värmen men helt OK i nån storstad också. För mig är läraren och sammanhanget viktigt. Nu vet jag vad jag vill, det visste jag inte riktigt då i början.

Tackade just idag nej till flera yogauppdrag. Nu är det min tid. Kommer trots det att finnas kvar hos er med yogatimmar på mitt hemma gym GymKampen och Studio Z där allt började, men inget utöver det. Att få leda yogisar är ansvarsfullt och ett ömsesidigt lärande. Ni lär också mig, varje pass får jag gå hem och har lärt mig något nytt. När jag är trött lyckas nån av er alltid att lyfta mig och få mig intresserad av något nytt.

Har du Yogalärare ett tips till mig på någon bra utbildning får gärna dela det !

 

2 thoughts on “Yogautbildning

Kommentera

