Livet

Tiden rinner iväg och det händer saker hela tiden. Jag hade tänkt blogga om Malin och yogan men sen flög jag iväg igen och måste landa i det. För när man är så mycket i farten som jag faktiskt är går alla pauser åt till att vara här och nu, landa, må bra. 

Det bästa med Malin var att hon var en sån genuin person. Så yogisk hela hon. Det bästa var när hon pratade om vad yoga är och inte är. Jag har då och då sen söndagen gått och tänkt på henne och de val hon gjort. Hur hon talade om att våga följa hjärtat och lita på att allt ordnar sig. 

I dag stod jag med Karins Björkegren- Jones nya bok i handen. Den handlar om att hantera stress. Tvekade men satte sen tillbaka den i hyllan. Det sista jag behöver är ännu en sån bok. Men den var vacker. Jo men att samla på sig alla de där böckerna som jag sen inte läser skapar stress. Jag har redan alla svar inom mig, det enda jag behöver göra är att sätta fast mina ögon och andas.

Förrästen jag kom på en sak i dag: jag är inte stressad. Jag borde enligt konstens alla regler vara stressad men jag är inte det. Jag är lugn, glad och nöjd. 

~ N A M A S T E~ 

Kommentera

