Vad är min hemlighet?

 
Jag fick en fråga efter en av mina föreläsningsdagar i veckan..En av deltagarna stannade efter föreläsningen och frågade

-vad är din hemlighet?

Jag måste ha sett frågande ut för hon lade till:

Ja när du orkar med att vara engagerad och resa o.s.v.?

Mitt svar kom spontant

-Yoga är min hemlighet

Varje kväll när jag är borta tar jag mig till Yogan oavsett hur trött jag känner mig, om jag vill eller inte vill. Varje kväll kommer jag ut från Yogan och känner mig som ny. Yoga för mig är som att tanka en bil som håller på och går tom på bensin. Hemma där jag inte har någon yogalärare att gå till yogar och mediterar jag själv och jag vet att jag behöver de här stunderna med min egen yoga i ensamhet, men när jag t.ex. är på Åland finns det ett helt yogahus fullt av kunniga och erfarna yogalärare. Samma sak gäller de flesta städer.

Jag får så mycket energi och inspiration varje gång jag besöker SoHam, det är också där som det klarnat vilken väg jag ska fortsätta på och viken typ av utbildning jag kommer att välja.

 

 

Kommentera

