Hallåå var är du ?

 

18034349_10155235552249675_5671815749111009953_n

 

Kommer hem från träningen, ställer mig i duschen och låter kroppen slappna av medan mina tankar utan att jag märker det har tagit sig i till jobbet och den där oskrivna rapporten eller den där klassen jag inte är säker på att är bokad. I bland kan det vara så illa att hjärtat slår ett extra slag när jag blir osäker på om jag har någon biljett. Känner ni igen er?  Varför ska det vara så svårt att vara här och nu? Mindfulness som det så fint heter. I just denna stund är allt annat än att jag duschar oväsentligt.

Jag har verkligen blivit bättre på det och kan koppla bort det mesta relativt snabbt, men det är just för att jag har tränat på det. Förmågan att vara här och nu är som allt annat färskvara. I lördags på Magdalenas YinYoga höll hennes man mindfulness och meditationspass. Då sa han en sak som jag tycker är bra och värt att komma ihåg: varje gång du inser att dina tankar har dragit i väg med dig är en stund där du verkligen är här och nu. Varje sådant tillfälle är bra. Inte så som vi oftast reagerar och tänker att: neeej vad dålig jag är på det här, nu var jag igen på en annan plats.

~Namaste~

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Hallåå var är du ?

Kommentera

