Motsatsen till mindfulness

 

 

 

Ända sedan i lördags är det som att jag har gått på tongång, ni vet fungerar, är vaken men inte mera. För två dagar sen blev jag otroligt sugen på att försvinna in i en bok. För det mesta gör jag det när jag reser och speciellt om jag reser såna tider att jag inte orkar öppna jobbdatorn.

Sist jag var borta köpte jag med mig Camilla Läckbergs nya bok Häxan och började läsa den på flygfältet. Innan jag visste ordet av var jag hemma, bytet av flyg och de båda flygresorna kom jag knappt ihåg. Så fantastiskt att kunna gå in i en annan värld och glömma den tråkiga man har runt sig en stund. (tro mig, flygfält är det sista stället man vill vara på då man är trött) Att jag sen inte tyckte riktigt om Häxan var en annan sak. Kändes bara konstigt att på något sätt följa tre historier samtidigt.

Nåja, den här veckan kom boksuget til mig trots att jag var hemma. Det var så starkt att jag kände mig tvingad att hoppa in i bilen och hämta en bok från bokhandeln. (det här är en av mina svagheter som jag borde jobba på, köper böcker, köper många och ofta). De senaste två dagarna har jag levt mig in i Harry Svenssons värld av rödvin och mordgåtor. Allt medan snön har vräkt ner har jag knarkat Travel channel och Harry Svensson. Jodå jag har tittat på tv och läst samtidigt. Ni vet de där programmen där par som väljer att flytta till ett annat land får hjälp med att hitta lägenhet….Har man tur kommer det fyra program på raken. Jag är sjukt beroende och drömmer om att flytta utomlands. Det här är kanske motsatsen till att vara här och nu..eller?

I två dagar har jag legat i soffan, men nu har Harry löst mordgåtorna och jag får skärpa till mig. I kväll är det tack och lov gymdag och YinYoga kväll.  Meeen jag kunde vänja mig vid ett liv i soffan.

Kommentera

