En skönare semester på tre minuter

 

Snart är det semestertider, härliga tider, efterlängtade tider och sommar. Det sägs att man inte ska leva enbart för semestern, man ska istället försöka leva varje dag. Visst. Jag håller med, så vill jag också ha det men för de flesta är det på semestern man lever fullt ut. Förväntningarna byggs upp, ibland har man projekt som måste vara klara till semestern, dagarna rusar och så plötsligt en morgon är det d e n   f ö r s t a   s e m e s t e r d a g e n . Men var är känslan, lyckan och friheten? Och varför går dagarna så snabbt, snart är det ju höst och jul…

Jag säger inte att det här händer men om det skulle finnas en pytte liten risk för ett sånt scenario så har jag ett förslag..

Tänk om du skulle börja varava ner redan nu i maj? Landa i dagen varje morgon genom att sitta en stud med dig själv och andas?

Yes. Även du som verkligen inte tror på sånt meditations och yogatjafs, ja eller speciellt du som tycker att du är  e n  s å n  som inte fixar sånt. ( hmm då kan man ju fråga sig om en sån som du läser min blogg..)

Mitt förslag/min utmaning  till Dig:

Tre minuter sittande stilla på golvet, yogamattan eller stolen. Med ögonen fast och fokus på var ditt andetaget rör sig. Försök inte att andas på något speciellt sätt, bara slappna av i ansiktet och käkarna och fokusera på var ditt andetag rör sig. Sätt timern på telefonen på tre minuter och slut ögonen. Om du vill sitta kvar efter tre minuter så gör du det. Fortsätt med detta varje dag, varje morgon eller kväll.  Efter halva veckan sätter du till tre minuter på eftermiddagen eller kvällen.

Testa! Jag lovar att alla har tre minuter av sin tid till att landa i kroppen och lyssna på sig själv. Startar du med tre minuter kommer du själv att vilja förlänga tiden. Känns det som att du håller på och kommer ut ur kroppen och att myrornas krig pågår i din hjärna ?!

Då behöver du bannemig sitta kvar kompis…

Efter den första veckan sätter vi till små förändringar, men börja så här och berätta gärna hur det går.

~Namaste~

Kommentera

