Boklistan

Hittade en boklista inne hos Skriva Läsa Leva och som den bokmal jag är kan jag inte låta bli den:

 

Bokkjøpsliste

Hvor kjøper du bøker?

Ofta i förbifarten på flygfälten eller när jag är på resa. Jag har en favoritbokhandel i Mariehamn dit jag alltid går. Där kan jag spendera hur mycket tid som helst.

Forhåndsbestiller du bøker? Hvis ja, gjør du det i butikk eller på nett?

Nej det har jag aldrig gjort.

Hvor mange bøker kjøper du i gjennomsnitt per måned?

Det varierar men är jag mycket i farten kan det bli fyra/ månad. Köper mest pocketböcker men har det kommit en ny bok i en serie jag följer kan det hända att jag inte orkar vänta på någon pocket.

Benytter du ditt lokale bibliotek? Hvis ja, hvor mange bøker låner du av gangen?

Nej det gör jag tyvärr inte. Men när det gäller litteratur jag behöver till jobbet beställer jag ibland från biblioteket. Men även där tycker jag om att ha boken i egen hylla. När jag väl kommer in till biblioteket har jag svårt att gå därifrån och har alltid famnen full när jag går ut.

Hva er din mening om biblioteksbøker?

Jag borde låna fler böcker men tycker om att ha egna..

Hva syns du om brukte bøker?

Handen på hjärtat så kan jag tycka att de är mindre trevliga.

Står dine leste og uleste bøker sammen?

Nej det har de inte gjort men jag har nästan aldrig olästa böcker.

Planlegger du å lese alle bøkene du eier?

Absolut och det har jag gjort.

Hva gjør du med bøker du eier, men som du ikke føler for å lese eller ikke liker?

Böcker jag inte gillar har jag faktiskt sålt på loppis.
.

Har du donert bøker noen gang?

Jag ger bort böcker som present. Har flera gånger gett bort böcker jag själv har fått i present men som jag redan har läst. Man ska inte köpa böcker i present till mig eftersom jag förmodligen läst dem.

Har du noen gang hatt bokkjøpestopp?

Nåh nu börjar det bli läge för det nog…

Føler du at du kjøper for mange bøker?

Japp jag köper nog för många böcker speciellt då jag reser mycket men det är så skönt att försvinna in i böckerna under flygtid och tågtid. Jag verkligen ogillar att resa kollektivt och sitta inklämd i ett varmt litet överfullt flygplan.

 

 

Kommentera

