Livstecken

Så jäkla irriterande, då du just avslutat din nagellackning och det för en gångs skull sitter perfekt…DÅ slår du handen i din kaffemugg och får börja om…Och nä här kommer ingen ”hand-som-håller-i-nagellacksflaskan-bild”

Men det är ungefär sånt jag pysslar med nu. De små sakerna får bli de stora sakerna. Inne på min tredje semestervecka har jag faktiskt gått in i semestermood.

 

Sover

Yogar

Dricker kaffe

Äter

Läser

Promenerar med hunden

Har kirppisbord

Jag som inte brukar besöka bibliotek (eftersom jag är en sån slarvmaja att jag bara köper nya böcker när jag går förbi dem) har besökt både Nykabi och Jeppis biblioteket och har en fin liten hög att plöja. Bådde jobblitteratur och böcker jag länge tänkt läsa.

SommarYogan rullar på och p.g.a. den finska sommaren har vi yogat ute en av fem gånger så här långt. Tycker att det är så roligt nu igen att få dra yoga, tänk vad ledighet kan göra med oss! (så roligt att jag funderar fram och tillbaka om hösten och vad jag ska göra och inte göra ….men förnuftet säger högljutt att jag ska hålla mig till den ursprungliga planen) Jag kommer ännu att hålla två måndagar innan vi styr mot varmare väder. Då pausar sommaryogan en vecka. Har flygbiljetter till Mallorca bokade och längtar efter sol, värme, sangria och tapas.

Kommentera

