Så blir du lycklig på riktigt


Hej på Er!

Med sand mellan tårna, solspretigt (nytt ord) hår och ett nöjt flin i ansiktet ligger jag på hotellrummet och läser Yoga World. Jag är just nu i Can Pastilla och firar min femte semestervecka. Varje vecka jag får släppa alla måsten är värd att fira. 

På flygfältet bunkrade jag upp med Yoga och träningstidningar och drömmer om hösten då jag återföds som en disciplinerad kvinna som går på spinning och styrketränar före jobbet på morgon och som pigg och glad tar pyjamasflyget vart som helst…

I Yoga World läser jag om sju steg till verklig lycka. … Har vi hört det förut? Ja Följer vi stegen? Nej

De sju stegen:

1. Börja meditera 10 minuter om dagen. (det gör jag faktiskt oftast varje dag)

2. Håll koll på dina tankar. (Jag försöker verkligen vara här och nu men lika ofta planerar jag en föreläsning samtidigt som jag är ute och går med hunden.)

3. Lyssna på din kropp. ( Ja NU gör jag det men kommer jag att göra det sen i höst…)

4. Identifiera dina känslor. (Hmmm..)

5. Justera dina dagliga rutiner. ( Det här är min svaghet.. RUTINER!! )

6. Hitta en mindfulnesspartner. ( det kan väl bli Ni bloggläsare som blir mina partners ?) 

7. Tänk på hur du äter. ( ja ja jaaaa ) 

För att inte bara följa med strömmen och vara passagerare på din egen resa borde du tänka på dessa steg varje dag… och då blir du lycklig på riktigt…. som pilot på din resa. 

Så fixar vi det här nu till hösten ? 

One thought on “Så blir du lycklig på riktigt

Kommentera

