Vad tänker du träna i höst?

Nu har jag varit ledig i sex hela veckor och har två kvar. Faktum är att jag känner mig helt utvilad och taggad på hösten. Sitter och ser ut över sjön och planerar yogatimmar och min egen träning. Hur ska man lägga upp hållbar träning utan att springa med huvudet i väggen och tro att man lever på gamla meriter? Hur ska man planera så att träningen blir av trots att jobbet tar mycket tid. Vad ska man äta för att orka i vardagen. 

Sånt sitter jag och funderar på i dag och jag har en plan. Min träning kommer förståss att ske på GymKampen och jag är extra glad över att vi nu får ännu en CxWorx instruktör så att vi kan ha flera Cx timmar i veckan. Det är super för mig med ett effektivt pass på 30 min.  Sen blir det styrka i gymmet som är öppet och tillgängligt en stor del av dygnets timmar. Det är omöjligt att skylla på att jag inte hinner. Konditionsträningen är jag ännu lite fundersam på. Men spinningen och BC är starka kandidater. 

Det viktiga för mig är att inte klämma in för mycket på en gång, då tröttnar jag och ger upp. Tar jag i för mycket eller fel så skadar jag mig och får ta paus. Min motivation har inte varit den bästa under våren så nu kan det bara bli bättre. 

Så vad ska du träna i höst? 

Kommentera

