Vemod och äventyr


Jag har suttit i solen bland sländor, flugor och fjärilar. Tanken på att det kanske är först i februari jag får sitta i solen nästa gång gör mig nästan vemodig igen, men bara nästan.

I veckan ska jag bevisa att jag är suveränt bra på minimalistisk packning. Först jobb och sen nöje. Allt ska rymmas ner i mitt handbagage, även min reseyogamatta. Den är ultralätt och väger knappt en kg. 

Det värsta med såna här äventyr är att jag är utlämnad till restaurangmat, cafemat och kall mat från nån butik. Min mage brukar protestera och ibland tror jag att hela Finland bara är planerat för köttätare. 

One thought on “Vemod och äventyr

Kommentera

