Yoga e int jumppa

img_1216

Yoga är int gympa och det är en jäkla f**king konst att vara yogalärare egentligen. Trots att man som yogalärare inne i hjärtat bär kunskapen om att yoga int är gympa så kan det vara mer eller mindre omöjligt att förmedla det. Omöjligt eller möjligt. Därför upplever jag att jag aldrig kan sluta yogaresan och yogautbildningarna. Ett tag kände jag att nepp nu tar jag paus, jag håller på och blir en gympainstruktör. Men sen efter lite eftertanke och mycket meditation landade jag igen i det som är Yoga, för mig.

Efter festivalen har jag funderat mycket på den yoga jag undervisar i och känner att det kommer att ske vissa förändringar med min vinyasa flow. Som ni vet så har jag letat fortsättningsutbildning och velat fram och tillbaka. Nu vet jag. Jag har inte bråttom men har nog bestämt mig nu. Det har egentligen funnits där hela tiden men mitt ego har sån power ibland att allt annat blir osynligt.

Ja…det var bara det jag ville säga i dag:

– Yoga e int gympa. 

~Namaste~

 

 

2 thoughts on “Yoga e int jumppa

Kommentera

