Livet

Ragge ligger mitt i min kalender för att försäkra sig om att vara med i planerna

 

Solen, skogen och en vit yrboll som lunkar framför mig. Det är jag och Ragnar som är ute i höstsolen. För varje hundrade meter jag kommer känns mina axlar lite lättare, mitt andetag lite djupare och när jag kommer ner till sjön går jag och småler. Perspektiv. Jag har pysslat med blommorna, tvättat mina vita Nike, betalat mina biblioteksböter, förnyat mina lån, hämtat min medicin på apoteket och hackat sallad.  Livet. Det är allt jag behöver för att fylla på med energi och vila. I går tränade jag efter jobbet och drack vitt vin hemma i soffan.

När jag går förbi kontoret ser jag att min väska inte är uppackad ännu heller, tänker att det blir jag nog tvungen till nu..den ska packas igen på måndag. Om inte… jag bara tömmer den i en hög och slänger ner nya saker? Ha haa neej det skulle jag aldrig göra det förstår ni väl?

Nästa vecka börjar båda mina utbildningar som jag bestämt mig för att gå i höst: HR management och Skrivarakademin. Spännande vecka. Om int annat så kommer åtminstone mina sneakers att vara vita igen.

Kommentera

