Morgonlistan

Bjuder på Sevendays morgonlista så här på söndag morgon:

Det bästa med morgnar är: känslan av att en helt ny dag börjar och att jag själv kan påverka hur jag upplever den. Ha haa det låter helt som taget från en självhjälpsbok men så känner jag faktiskt och så tänker jag. I bland lyckas jag och ibland misslyckas jag.

Då stiger jag upp: ibland kl 5.30 om jag ska träna och ibland kl 6.15 om det är en vanlig dag. På helgen kan jag om jag anstränger mig stanna i sängen till kl 7.30. Den här söndagen steg jag upp kl 6.15, pigg och glad. ( då ska man kanske nämna att jag sov vid kl 22 )

Det här äter jag till frukost: ofta smoothies gjorda på naturell yoghurt, bär och frukt, ägg och så två kaffe på det. Bor jag på hotell äter jag alltid samma sak: äggröra, melon, paprika, naturell yoghurt med musli, ett juiceglas och två kaffe.

Det första jag gör på morgonen: Jag sätter på kaffe och ger katten mat, det gör jag oavsett om det är en ledig dag eller jobbdag. Bor jag på hotell stiger jag direkt in i duschen.

Den perfekta morgonen ser ut så här: Då hinner jag med ett längre yogapass, en lång frukost och en lång promenad.  Annars tycker jag ju om alla morgnar.

Så här länge tar det att göra mig klar för skola/jobb: Om man med det menar: duschen, sminket, kläderna och maten..Ja då tar det 30 min. Men om man menar hur länge det i praktiken tar då måste jag svara ca 2h.

Mitt alarm på telefonen är: Onödigt jag vaknar alltid före larmet

Mitt bästa tips mot mogontrötthet: Gå och lägg dig i tid!

 

Kommentera

