Solhälsning A och B

​​​

 

 

Tog min matta och min varma tröja ut till äppelträden. Tänkte att mina solhälsningar skulle bli finare där..Nu ser jag att det ser ut lite som att en gul boll går på lina men jag tror faktiskt att ni trots allt kan se solhälsningarna och få till dem också hemma hos er.  Resten bjuder jag på. Gå in på mitt Insta konto om du glömt hur solhälsningar görs (du hittar dit om du scrollar längst ner i bloggen).

Vaknade som vanligt före sju i morse trots att det är söndag och sovmorgon. Stängde in mig i kontoret där jag har inrett min yogaplats och där min matta alltid ligger färdigt utrullad. Solhälsning A (fem st) gick som en dans och det var först under solhälsning B (fem st) som jag kände att det blev svårare att låta andetaget styra mina rörelser. Min kropp var stel och mina rörelser osmidiga.

I morgon tycker jag att ni ska vara speciellt uppmärksamma på när era andetag slutar att styra och rörelsen tar över. Var någonstans i flödet händer det, eller händer det alls?

A: Andas in sträck upp, andas ut fäll fram, andas in kika upp och förläng, andas ut stig tillbaka till plankan och om du kan så fortsätter du på samma utandning ner i chaturanga, du som vill sätta i knäna kanske andas in i korrigeringen och tar en ny utandning på väg ner, andas in i uppåtgående hunden, andas ut till nedåtgående hunden, andas in stig fram kika upp och förläng, andas ut fäll fram , andas in kom hela vägen upp.

Det är helt OK att bara göra solhälsning A. Huvudsaken är att du är helt närvarande där i din solhälsning. Det är då solhälsningarna blir en meditation i rörelse. Få se om vi lyckas med det innan oktober är över.

One thought on “Solhälsning A och B

Kommentera

